Grid

Idrætsdage og turneringer

Vi har tradition for at holde idrætsdage og afholde sportsturneringer efter skoletid.

Idræt for hyggens skyld eller for at vinde?

Vil du bare gerne have det sjovt med vennerne i frivarteret, når du har haft to boglige moduler?

Dyrker du eliteidræt og har brug for ekstra hjælp til planlægning af din tid?

Hos os kan du dyrke idræt på mange niveauer - for hyggens eller konkurrencens skyld!

Fodbold på multibanen, bordtennis i loungen - eller måske skal du dyste i badminton-, fodbold- eller skumtennisturneringer? Vi har både tilbud til dig, som vil spille bold i pausen og efter skoletid - og til dig, som skal jonglere din elitesport med skolearbejdet. Vi tilbyder mentorhjælp til elitesportsudøvere.

I undervisningen skal du også have pulsen op! I stx skal alle elever have idræt i 3 år, hvis du går i hf kan du vælge idræt i det første halve år og på 2. år kan du fortsætte i fagpakken HF-Idræt.

Adventurerace

Adventurerace er den årlige idrætsdag for alle 3.g elever. Eleverne dyster i en række forskellige konkurrencer og cykler rundt i Roskilde til de forskellige poster.

Adventurerace

Atletikdag

Hvert år dyster 2.g klasserne mod hinanden til Atletikdagen. Disciplinerne er bl.a. spydkast, spring og kuglestød.

Atletikdag

Badmintonturnering

Der afholdes en årlig badmintonturnering nede i hallen, hvor du får mulighed for at spille mod både elever og lærere.

Badmintonturnering

Den årlige fodboldkamp

Den årlige fodboldkamp er en gammel tradition og foregår mellem et hold frivillige elever og et hold frivillige lærere på skolens stadion.

Den årlige fodboldkamp

Skumtennis-turnering

En af de andre turneringer, man som elev på Amtet har mulighed for at deltage i er skumtennisturneringen. I turneringen dyster du mod elever fra alle årgange og til tider også lærere.

Skumtennis-turnering

Indendørs fodboldturnering

Elsker du fodbold? Så er den indendørs fodboldturnering måske noget for dig. Den afholdes hvert år og foregår i den store idrætshal.

Indendørs fodboldturnering